Moja dieta, czyli jak schudłam 15kg w ciągu 3 miesięcy.

Od stycznia br. próbowałam zrzucić zbędne kilogramy. Ale ilekroć się do tego zabierałam, nie wychodziło. W moim przypadku dieta tzw. "mniej jeść" nie skutkowała. Jeśli jadłam wszystko i o połowę mniej, zwyczajnie byłam głodna. Kilka dni wytrzymywałam, ale później znów zaczął się wilczy głód. No, bez sensu. Tak jak mówię, zaczynałam kilkanaście razy. Do czasu. Nadszedł moment (dokładnie 25 lipca), w którym powiedziałam sobie : "dość".

Bardzo ważną sprawą było przekonanie moich domowników. Może nie tyle co przekonanie a prośba o umożliwienie mi przeprowadzenia diety. Wbrew pozorom to jeden z aspektów, który bardzo pomógł mi wytrzymać. Rzadko gotuję obiady i przygotowuję posiłki. Zwykle robi to mój tato.W momencie rozpoczęcia diety, on i cała rodzina musiała przestawić się na "zdrowsze, lepsze" jedzenie.

A teraz odnośnie samego jedzenia. W mojej "własnej" diecie, znajdowało się tak na prawdę wszystko. Witaminy, białko, cukry, tłuszcze roślinne... Główną zasadą było : "gotowane, nie smażone i warzywa i owoce zamiast słodyczy". Będzie mi łatwiej opowiedzieć Wam co jadłam, podając przykładowy jadłospis.

Śniadanie : 
- jogurt naturalny z trzema łyżkami otrębów
- jabłko
- herbata bez cukru

II śniadanie :
- brzoskwinia
- herbata bez cukru

Obiad : 
- gotowana pierś z kurczaka
- kalafior lub brokuł 
- surówka warzywna 
- herbata bez cukru

Podwieczorek : 
- serek wiejski lekki

Kolacja : 
- jajko gotowane bez soli, z pieprzem i papryką dla smaku
- pomidor
- ogórek kiszony
- kilka plasterków wędliny.

Między posiłkami piłam dużo wody, i jak już mogłyście się zorientować - herbaty. Wspomagałam się herbatką "Slim figura - spalanie", ale tak na prawdę nie wiem, ile pomogła mi ona a ile samo przestawienie się na zdrowe jedzenie.  
Dieta bez ćwiczeń mogłaby być mniej skuteczna, takie mam wrażenie. Ćwiczyłam tylko 15 minut dziennie. Przysiady, brzuszki, kilka ćwiczeń na zgrabne uda (z nimi mam największy problem) po 30 powtórzeń.

Kończąc, chcę jeszcze powiedzieć, że ważne jest też postawienie sobie konkretnego celu a nie odchudzanie się w ślepo. Ja powiedziałam sobie, że muszę zrzucić przynajmniej 15kg i... udało się! Każdego poniedziałku ważyłam się i widziałam spadającą wagę. Niezwykle motywujące...
Chciałabym jeszcze 5kg. Na razie przystopowałam z dietą, ale wciąż kontroluję się i nie jem niezdrowo. Mam ogromną nadzieję, że uda mi się jeszcze zrzucić to, co mi przeszkadza. 

Powodzenia! :)

Pozdrawiam,
Marta

43 komentarze:

Martuś pisze...

Jeżeli o mnie chodzi, to Twój jadłospis jest dla mnie idealny ;) Same smakołyki które mogę wcinać 24/7 :D Mogłabyś jeszcze w wolnej chwili wrzucić ze 2 przykładowe? Będę niesamowicie wdzięczna :) Chyba podkradnę Ci tą dietę. Dukan okazał się niewypałem i bardziej mi zaszkodził niż pomógł :<

Schantte pisze...

Ja polecam grypę żołądkową,20 kg w tydzień.

Independent Woman pisze...

Oj tak, Dukan jak dla mnie to samo zło.
Oczywiście, wrzucę kilka przykładowych jadłospisów :)
:*

Beauty Wizaz pisze...

piłam kiedyś tą herbatę ale na mnie nie działała, duże lepsze efekty miałam po czerwonej Pu erh kupisz w każdym spożywczym, świetnie pomaga w odchudzaniu, wiem bo przed ślubem wzięłam się za siebie i osiągnęłam cel! :D

sauria80 pisze...

Gratuluje! U mnie waga jest jak jojo... Martuś możesz pokazać efekt przed i po ? :)

Independent Woman pisze...

Beauty Wizaz - chętnie wypróbuję :)

Sauria - nie mam zdjęć z przed... Ale chętnie bym pokazała jak to się wszystko zmieniło :) Głupek ze mnie, nie pomyślałam o tym, by zrobić zdjęcie przed...

Malowana Lala pisze...

Gratuluję, to niemałe osiągnięcie! Też wypróbuję, bo to moje +10kg mnie kłuje...

Zakręcony świat Wery pisze...

wow no sporo,gratuluje wytrwalosci
ja urodzilam dziecko i schudlam 15 kg sprzed ciazy:P to dopiero wyczyn:)
szkoda ze nie masz fotek:(

Motylica pisze...

Ja póki co mam efekt 6 kg w 2 miesiące. Myślę, że całkiem przyzwoicie. :)

merczens pisze...

gratuluję ale muszę Cię przestrzec - zbyt szybko spadająca waga strasznie osłabia mięśnie, więc lepiej więcej ćwiczyć. ja byłam na Dukanie, schudłam 12 kg w 2 miesiące i osłabiłam sobie mięśnie do tego stopnia, że wysunęły mi się dwa dyski w kręgosłupie, powstała przepuklina która skutecznie utrudnia mi życie :( moja rehabilitantka powiedziała mi, że napewno jedną z przyczyn była zbyt szybka utrata wagi. mam do zrzucenia jeszcze kilka kilo, tak 7-8 by było idealnie ale narazie lekarze mi zabronili :( także ważne jest by odchudzać sie z głową i wzmacniać mięśnie! :) ah no i jeszcze jeden aspekt dużej utraty wagi - prawie cała garderoba do wymiany... mi kompletowanie zajęło prawie rok :D

Lady In Purplee pisze...

Bardzo dużo straciłaś jak na 3 mies. To dobrze że teraz chcesz przystopować. Ja na całe szczęście nie mam z wagą problemu, ale schudłam kilka kg po tym jak zaczęłam czerwoną herbate Pu-Erh pić, która przyspiesza metabolizm i praktycznie do wszystkiego dodaje pieprz kajeński który też ma takie działanie. Teraz pijam dla przyjemności albo czerwoną albo zieloną herbate i się ciesze stałą wagą :)
Powodzenia w utrzymaniu wagi!

kama000 pisze...

Gratuluje silnej woli! Tez z checia bym schudla chociazby z 5kg.. ale ja tak bardzo lubie dobre jedzienie. ze nie umialabym sie wyrzec tego :/ :( a do cwiczen jestem za leniwa...eh.. :P

Kamyczek pisze...

wow, podziwiam:) i gratuluję :) też byłabym ciekawa zdjęć:) pozdrawiam ciepło:)

marchewka pisze...

nigdy nie mogłabym być na typowej diecie, za bardzo lubię jeść :) ale na zdrowym odżywianiu, schudłam ok 20 kg, przy wzroście 159 ważyłam 75 kg, więc byłam małą kuleczką :) a teraz ważę 55 - 57 ;) te 57 to najczęściej przy świętach :)
gratuluję silnej woli, samozaparcia i dalszych sukcesów życzę :) a herbatkę czerwoną jak najbardziej polecam :)

Caathy pisze...

Gratuluję ! :) :*

Flower Duchess pisze...

gratulacje
ja zawsze sobie obiecuję że teraz to już na serio biorę się za odchudzanie
oczywiście gdybym gotowała tylko dla siebie byłoby o dużo łatwiej
moje marzenie to pozbycie się 10kg

ninnette pisze...

gratuluję ;-)
ja w pewnym momencie schudłam około 7-9 kg, bo też zaczęłam zdrowiej jeść i ćwiczyć, niestety jakieś pół roku temu uległam kontuzji i moja mobilność była mocno ograniczona (nie mogłam dużo chodzić a jeżeli już to nie obciążać stopy, miałam nogę w gipsie) przez co przytyłam...
co prawda nie wróciłam jeszcze do pełnej sprawności fizycznej, ale muszę się za siebie wziąć i na tyle ile to możliwe znów zacząć ćwiczyć i schudnąć ;-)

Magdalena pisze...

Gratluję, że udało Ci się schudnąć. Ja też próbowałam wiele razy, ale zwykle bez większego skutku. Może kiedyś i mi się uda.

Cuciola pisze...

Gratuluje rezultatu. Moge zapytac ile masz wzrostu i ile wazylas/teraz wazysz?

malykocurek pisze...

własnie podaj jeszcze co jadłas bo mi już brakuje pomysłów może zaczerpnę jakąś inspirację u ciebie :) :*

Meganica713 pisze...

ja właśnie rozpoczynam walkę bo wszystkie letnie ciuszki się opinają...

jolkag78 pisze...

Dałas gdzies wiecej tych jadłospisów;)? Piekny wynik... ja na dukanie zrzuciłam 16, wróciło mi 18;(

Pastereczka pisze...

Brawo, super wynik i widzę że motywowałaś się sama więc tym bardziej wytrwałość godna podziwu:) Pozdrawiam!

A. pisze...

Ta dieta nie wygląda nawet tak źle.. może i ja się w końcu zmotywuję? ;)

Aleksandra pisze...

A próbuje schudnąć,bo po sterydach trochę mi SiE przytylo,7kilo powinno wystarczyć;) zbieram SiE i zebrac nie mogę:( zazroszcze uporu

Patrycja pisze...

Hej, będę stosować Twoją dietę tylko czy brzoskwinię mogę zastąpić innym owocem? A jeśli tak to jakim?:) I jeszcze ważna sprawa, czy jeśli będę czuła głód, bo ja uczę się w liceum i co mogę przegryzać? :D

ZmiennyAnioł pisze...

zmotywowałaś mnie do diety :)
za trzy miesiące dokładnie mam wyjazd na wakacje i potrzebowałam motywacji :)

zbynio smietana pisze...

witam :) od dawna sie tym interesuje mianowicie treningami i motywacja innych do cwiczen :) jesli jest ktos zainteresowany prosze o odpowiedz :) wiecej detali zalatwimy na priv :)

Agnieszka Gladkowska pisze...

Mogłabyś napisać jeszcze w jakich godzinach trzeba to jeść...

Madzia Lena pisze...

od jutra idę na dietę;D

Kasia Zgol pisze...

Ja próbowałam wielu diet i albo głodna 24/7 albo efektów brak. Teraz jestem po 3 mieięcznej kuracjii, 12,2kg mniej. Ale to nie samą dietą człowiek chudnie. Oczywiście ćwiczonka i kolega z AWF polecił mi slimcea. Połaćzenie tych 3 składników sprawiło, że jestem w głębokim szoku i nie chce z niego wychodzić jest mi tak dobrze.

żaneta serocka pisze...

dzięki za ten wpis, po świętach czuję się bardzo ociężała. potrzebuję diety i spadku wagi, myślę, że skorzystam z Twoich rad. gratuluję utraty wagi

Anonimowy pisze...

zaczynam stosowac ta diete mam nadzieje ze mi sie uda mam do zrzucenia 10 kg do kwietnia bym chciala juz wygladac jak czlowiek ciekawe czy mi sie uda.echh sama niewiem bo mam chwile zalamania czesto i brak silnej woli.pozdrawiam

Anonimowy pisze...

dieta jest bardzo rozsadna możliwa do realizacji.JA mam do zrzucenia20 kg no ale mój cel to chociaż 10 kg. no i zaczynam nie od jutra tylko od dziś.....kto jeszcze się łapie na dietke od dziś razem zawsze raźniej.co wy na to?OD DZIŚ.

Anonimowy pisze...

Chcę zrzucić 15 - 20 kg, Ważę 80 kg przy wzroście 177 cm. Jedyny jak na obecną chwilę mój sukces to taki, że nie jem słodyczy od 20 dni.
Co robić by schudnąć do min 65 kg?

Independent Woman pisze...

Nie jestem dietetyczką/specjalistką w dziedzinie odchudzania. Napisałam o swoim przypadku - to co mnie pomogło i nie zaszkodziło jednocześnie.:) Warto spróbować odrzucić słodycze, fast food'y, słodkie napoje i inne wysokokaloryczne produkty. Odejść od smażenia i zastąpić je np. gotowaniem czy duszeniem. Do tego trochę ruchu i.... wytrwałości a rezultaty powinny nadejść ;)

Anonimowy pisze...

Lady In Purplee ile dzięki tej herbacie schudłaś ? :)

Anonimowy pisze...

Witam, ja mam do zrzucenia przynajmniej 10 kilo, pozostałości po ciąży.... czy twoja dieta nie przypomina trochę diaty 1000 kalorii?? bo bardzo małe te posiłki.... nie byłaś głodna??
Już 3 dzień jem tak mało jak piszesz w swoim jadłospisie, ale jestem bardzo głodna.... :(

Anonimowy pisze...

Tutaj jest spis bardzo fajnych naturalnych preparatów, które ułatwiają zrzucenie zbędnych kilogramów - http://www.naturala.pl/tag/416/jak_schudnac_5_kg

Anonimowy pisze...

Na początku przy takiej diecie 1000 cal. faktycznie jest ciężko, też czułam się głodna, ale po jakimś czasie to mija. Teraz mam nawet wrażenie, że jem za dużo, bo nigdy nie czuję głodu. Ważne jest to aby jeść małymi kęsami i pić duużo wody, ale także małymi łyczkami.
Ja w sumie nie stosuję żadnej diety, staram się po prostu jeść mniej (dziennie 1000-1200 cal) ale częściej. Kiedyś jadałam 2 posiłki dziennie i do tego słodycze, myślałam że jem mało bo to przecież tylko 2 posiłki!!! Niedawno do mnie dotarło to, że jedząc "tylko 2 posiłki" to nie znaczy mało, bo dużo było w nich kalorii. Postanowiłam więc uciąć je na pół, a do tego dorzucić owoc (jakieś 3 godz. po śniadaniu) i serek lub twarożek jakieś 3 godz. po obiedzie. Odstawiłam również słodycze, ale tylko od pon-pt w weekendy pozwalam sobie na odrobinę słodkiego szaleństwa. Staram się ćwiczyć przynajmniej 4-5 razy w tygodniu (20min cardio) + (10 min brzuszki). Taki styl życia prowadzę od około 1,5 miesiąca na wadze może dużej różnicy nie ma, bo około 2-2,5 kg ale z talii zeszło trochę cm. Jestem z siebie dumna i to motywuje mnie do dalszego działania. Mimo,że nienawidzę diet i ćwiczeń to znalazłam sama na siebie sposób i uważam, że każdy powinien robić tak samo. Bo zmuszając się do radykalnych diet czy wyczerpujących ćwiczeń, szybko stracimy zapał. Każdy musi znaleźć sposób na siebie. W moim przypadku motywacja też trochę zadziałała. Mam 3 siostry każda z nich ma niedowagę ja jako jedyna miałam do przedwczoraj nadwagę :P czuję się przy nich jak pulpet. Nigdy w sumie też nie miałam problemów z wagą, bo ważyłam około 50-55 kg przy wzroście 160 cm, ale jak zaszłam w ciąże przytyłam 30kg. Mój synek ma już prawie 2 lata, a mi zostało jeszcze jakieś 10 kg. do zrzucenia. Waga stanęła w miejscu jak zaklęta dlatego zaczęłam działać.
Najważniejsze, że widać efekty co prawda dopiero po miesiącu, ale są:) i to daje mi kopa.
aha ważne jest również to żeby do zmienionych nawyków żywieniowych stosować jakąś aktywność fizyczną i na odwrót nie wystarczą same ćwiczenia bez zmiany diety, bo też już tego próbowałam. Czasami jak nie mam ochoty ćwiczyć to włączam porywającą muzykę i tańczę około 40-50 min, synek też to uwielbia.
Powodzenia!!!

Oldzio pisze...

Jadłospis faktycznie fajnie wygląda. Wypróbuje go.
Zapraszam na blog mojej koleżanki: srodkiodchudzajace.com.pl

Luśśkaa pisze...

A ja widzę że nie stosowałaś jakiegoś bardzo wyszukanego menu.
I nawet kolacja obwita [a jak ja jem już ją około 18 to idealnie]

Dołączam więc twoją dietę do mojego biegania i treningu wysiłkowego :-)
Miejmy nadzieję że pomoże :D
Buziaki ;*

Anonimowy pisze...

a mogę prosić o inne przykłady jadłospisu???? bardzo proszę....

Prześlij komentarz

 

Obserwatorzy

Bloglovin

Facebook